جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تلاش داريم فرهنگيان را در اولويت واكسيناسيون قرار دهيم/بازگشايي مدارس لازم است

۴ بازديد

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر غيررسمي بودن “مجلس دانش آموزي” ، افزود: اهداف آموزش و پرورش نبايد به كنكور پيوند بخورد. هدف كلي سيستم آموزشي ؛ تربيت نسلي متفكر ، خلاق ، متفكر و قدرت حل مشكلات به معناي موفقيت در يك كنكور نيست. به گزارش ايران تودي ، محسن حاجي ميرزايي امروز …

تلاش داريم فرهنگيان را در اولويت واكسيناسيون قرار دهيم/بازگشايي مدارس لازم است https://iranian-today.ir/تلاش-داريم-فرهنگيان-را-در-اولويت-واكسي/ ايران تودي Sat, 17 Apr 2021 13:16:22 0000 اجتماعي https://iranian-today.ir/تلاش-داريم-فرهنگيان-را-در-اولويت-واكسي/ وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر غيررسمي بودن “مجلس دانش آموزي” ، افزود: اهداف آموزش و پرورش نبايد به كنكور پيوند بخورد. هدف كلي سيستم آموزشي ؛ تربيت نسلي متفكر ، خلاق ، متفكر و قدرت حل مشكلات به معناي موفقيت در يك كنكور نيست. به گزارش ايران تودي ، محسن حاجي ميرزايي امروز …

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر غيررسمي بودن “مجلس دانش آموزي” ، افزود: اهداف آموزش و پرورش نبايد به كنكور پيوند بخورد. هدف كلي سيستم آموزشي ؛ تربيت نسلي متفكر ، خلاق ، متفكر و قدرت حل مشكلات به معناي موفقيت در يك كنكور نيست.

به گزارش ايران تودي ، محسن حاجي ميرزايي امروز در يك ديدار صميمانه با اعضاي هيئت رئيسه مجمع دانشجويي در قالب ويدئو كنفرانس در شبكه شاد ، ماه رمضان را تبريك گفت و به مطالب ارائه شده توسط اعضا اشاره كرد. اعضاي هيئت رئيسه مجمع دانشجويي نشانه بلوغ فكري جامعه دانشجويي است و به اين آموزش افتخار مي كنند.

وي افزود: يكي از بهترين نهادها در جامعه تشكيل شوراي دانشجويي است ، از آنجا كه دانش آموزان قسمت عمده اي از جامعه را تشكيل مي دهند ، وجود اين نهاد قابل اندازه گيري مي تواند زمينه رشد دانش آموزان را فراهم كند.

حاجي ميرزايي بر اهميت ارتباط دانش آموزان با برنامه هاي نظام آموزشي و جلب نظرات آنها تأكيد كرد. “مجمع دانشجويي” يك تشريفات تشريفاتي نيست ، بلكه يك بدنه لازم است ، بنابراين ما بايد تلاش كنيم كه اين مجمع تأثيرات لازم را در تصميم گيري ها داشته باشد.

وي با اشاره به اهداف آموزشي “سند تغيير اساسي” ، اظهار داشت: هدف كلي سيستم آموزشي ؛ براي تربيت نسلي متفكر ، خلاق ، مستقل ، هوشيار ، توانمند ، سنجيده ، متفكر و قدرت حل مشكلات.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به گزارش فعاليت هاي مجمع دانش آموزي ، افزود: در اين شرايط كرونا ويروس ، اخبار مربوط به فعاليت هاي كميسيون هاي مجلس دانش آموزي خبر بسيار خوبي است كه نشانه فعاليت مجلس دانش آموزي است. “

وي خطاب به اعضاي مجمع دانشجويي گفت: “وقتي ما مي توانيم مسئله اي را حل كنيم و بايد نظرات خود را در اين باره ابراز كنيم ؛ از مجلس دانش آموزي انتظار مي رود جنبه هايي از اين موضوع را مورد توجه قرار داده و با افراد مختلف گفتگو كند و در آخر نظر.

عضو هيئت وزيران رويداد و اميد: بدون شك تحول واقعي در شوراي دانشجويي زماني است كه مواجهه با مسائل يك رويارويي واقعي است. شوراي دانش آموزي بايد بتواند براي حل آن مسئله را شكل دهد و ابعاد مختلف مسئله را توضيح دهد و به آموزش كمك كند.

وي ادامه داد: بروز بيماري كرونا ويروس قلب اخلاق كاري ما را مختل كرده و راههايي را كه براي دهه ها زندگي كرده ايم كنار گذاشته و سعي كرده ايم مسئوليت هاي جديدي را به عهده بگيريم ؛ اگرچه ساختار سازماني قبلي به دستيابي به اهداف كمك كرده است ، يك شبكه شاد براي ارتباط بين شبكه ها.

حاجي ميرزايي با بيان اينكه براي شفاف سازي ديدگاه ها و انتقال آنها به ستاد ، متحد شدن معاونين دانشجويي شبكه شاد ضروري است ، تأكيد كرد: در شرايط فعلي ، هميشه سعي مي كنيم دانش آموز را از تحصيل محروم نكنيم. ما با تجربه جديدي بي سابقه روبرو هستيم.

وي گفت: در زمينه تاج گذاري و آموزش مجازي ، امتحانات نهايي بايد به گونه اي باشد كه يادگيري دانش آموزان را به خوبي ارزيابي كند ، بنابراين سعي مي كنيم از بهترين و دقيق ترين روش ها در اين زمينه استفاده كنيم.

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه ايده ها توسط مجمع دانش آموزي قبل از ارائه مطرح شده است ، اظهار داشت: مجلس دانش آموزي نبايد براي پايان نتيجه منتظر پايان دوره خود باشد ، اما هر جلسه مي تواند جلسه اي براي آنها باشد. بنابراين ، يك نتيجه خوب بايد بررسي شود تا اثربخشي مجلس دانشجويي اندازه گيري شود. نظرات دانش آموزان تا چه اندازه بر تصميمات آموزشي تأثيرگذار بوده است؟

وي افزود: عدم موفقيت برخي دانش آموزان در آموزش مجازي به عهده مدير مدرسه و معلم است ، آنها بايد ارزيابي كنند كه چه تعداد دانش آموز از طريق شبكه خوشحال هستند ، چه تعداد از آنها در تلويزيون هستند و چه تعداد از طريق دانش آموز. بسته ها درس ها را دنبال مي كنند.

مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، يكي از اعضاي كابينه رويدادها و اميد ، با اشاره به اهميت برقراري ارتباط بين معلمان و دانش آموزان خاطرنشان كرد: مديران و معلمان وظايفي مشابه مدارس دارند. آنها براي شوراي دانش آموزي براي نظارت بر اين موضوع و همكاري با مدرسه باز هستند.

وي اهداف آموزش را منوط به كنكور دانست و اظهار داشت: اهداف نظام تعليم و تربيت تربيت افراد است. موفقيت موفقيت در كنكور را به فرد نمي آموزد ، بلكه به طور مستقل ارزشها و اعتقادات را تقويت و از آنها دفاع مي كند ، بنابراين اهداف آموزش نبايد به كنكور پيوند بخورد.

حاجي ميرزايي ، مهمترين نقطه عطف در سند تبديل ؛ وي گفت: “ما تلاش مي كنيم واكسيناسيون را در اولويت مربيان قرار دهيم ، زيرا اگر مي خواهيم دانش آموزان سال تحصيلي آينده در مدرسه باشند ، اين مهم است و بايد به آن برسيم.”

وي بازگشايي مدارس را براي دستيابي به اهداف تعليم و تربيت ضروري دانست و افزود: “مهمترين عامل مصونيت در برابر آسيب هاي اجتماعي بعد از خانواده” “نهاد آموزشي” است ؛ “مردم با توجه به اهميت در يك لحظه حساس در زندگي مدرسه هستند. براي جلوگيري از آسيبهاي اجتماعي در مدارس “” ما اعمال كرده ايم.

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه بيشتر فعاليت هاي مجمع دانش آموزي در رسانه ها پوشش داده شده است گفت: “ما نياز به خلاقيت مجمع دانش آموزي داريم. بايد تدابيري را اتخاذ كنيم تا نظرات دانش آموزان به شكلي مناسب به ما برسد ما “

وي گفت: شوراي دانش آموزي بايد وارد مناطقي شود كه مي تواند بدون محدوديت به آموزش كمك كند ، اما نبايد وارد مناطقي شود كه نمي تواند آنجا را ترك كند.

چگونگي دستيابي به اهداف و انتقال ايده ها در يك جامعه به زمان و مكان نياز دارد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.