یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

فصل جديد فيلم Downton Abbey در دست ساخت است

به برترين مرجع تخصصي فيلم و سريال ايراني خوش آمديد.

فصل جديد فيلم Downton Abbey در دست ساخت است

۱۲۰ بازديد

 

طبق گزارشي جديد، دنباله فيلم موفق در گيشه Downton Abbey  (دانتون ابي) كه اقتباسي از سريالي با همين عنوان بود، توسط شركت فيلمسازي كارنيوال فيلمز در دست ساخت است.

گرث نيم، مديرعامل شركت فيلمسازي كارنيوال فيلمز(Carnival Films)، در مصاحبه‌اي با سايت خبري هاليوود ريپورتر (THR) تأييد كرد كه مراحل توليد و ساخت دنبالهٔ اقتباس سينمايي Downton Abbey  (دانتون ابي) كه با استقبال خوب تماشاچيان و منتقدان همراه شد، شروع شده است. اين فيلم كه امتيازات خيلي خوبي از منتقدان دريافت كرد، با بودجهٔ ۲۰ ميليون دلاري، فروشي ۱۸۵ ميليون دلاري در گيشه داشت و تقريباً بيست روز پيش در كشور چين نيز اكران شد و در آن‌جا نيز فروش قابل قبولي داشت.

نسخه ديجيتال فيلم «دانتون ابي» هم‌اكنون براي خريد موجود است و نسخهٔ بلوري و DVD آن نيز در تاريخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ماه) براي علاقمندان در دسترس قرار خواهد گرفت و امكان پيش‌خريد آن از الان وجود دارد.

گرث نيم در مصاحبه با سايت هاليوود ريپورتر در مورد ساخت دنبالهٔ اقتباس سينمايي Downton Abbey چنين گفت:

«صحبت‌هايي در رابطه با ساخت دنبالهٔ اين فيلم داشته‌ايم. در حال حاضر مشغول كار روي داستان هستيم كه چه باشد و بعد ممكن است بتوانيم با قطعيت از ساخت آن سخن بگوييم. اما اين مرتبه نيز با ماجراهاي پيش از ساخت فيلم ابتدايي روبه‌رو هستيم و بايد تلاش كنيم همه را به پروژه بازگردانيم و تيم را جمع كنيم كه اين كار در آن زمان بسيار كار سخت و چالش‌انگيزي بود»

گفتني است نسخهٔ بلوري و DVD  داراي صحنه‌هايي بيشتري نسبت به نسخهٔ به‌نمايش درآمده روي پردهٔ سينما خواهد بود و شامل برخي صحنه‌هاي حذف‌شده نسخهٔ سينمايي است و همچنين مصاحبه با بازيگران نيز در اين دو نسخه موجود است. صحبت‌هاي مايكل انگلر، كارگردان فيلم، در رابطه با مسائل گوناگون پيرامون ساخت اقتباسي سينمايي از سريال موفق «دانتون ابي» نيز در اين نسخه موجود است.

فيلم سينمايي Downton Abbey را شركت فوكس فيچرز (Focus Features) ساخته و به ‌دست مايكل انگلر، كارگردان فيلم The Chaperone (نگهبان)، سريال Unbreakable Kimmy Schmidt (كيمي اشميت شكست ناپذير)، سريال Splitting Up Together (جدا شدن با يكديگر)، سريال The Affair (عاشقانه)، سريال The Guest Book (كتاب مهمان)، سريال Pure Genius (نابغه محض)، سريال Notorious  (رسوا)، سريال Empire (امپراطوري)، سريال Downton Abbey  (دانتون ابي) و سريال (بروكلين 9-9) Brooklyn Nine-Nine  كارگرداني شده است. در اين فيلم بازيگراني چون هيو بونه ويل در نقش رابرت كراولي، لورا كارمايكل در نقش اديث پلهام، جيم كارتر در نقش چارلز كارسن، راكل كسيدي در نقش فيليس بكستر، برندن كويل در نقش جان بيتس، مايكل داكري در نقش بانو مري تالبوت، كوين دويل در نقش جوزف مولسلي، مايكل سي. فاكس در نقش اندي پاركر، جوآن فروگات در نقش آنا بيتس، متيو گود در نقش هنري تالبوت، هري هيدن پاتون در نقش برتي پلهام، رابرت جيمز كولير در نقش توماس بارو، آلن ليچ در نقش تام برنسون، فيليس لوگان در نقش السي هيوز و اليزابت مك‌گاورن در نقش كورا كراولي حضور داشتند و به‌ايفاي نقش پرداختند.

نسخهٔ بلوري و DVD  داراي صحنه‌هايي بيشتري نسبت به نسخهٔ به‌نمايش درآمده روي پردهٔ سينما خواهد بود و شامل برخي صحنه‌هاي حذف‌شده نسخهٔ سينمايي است

در داستان اين فيلم، كرالي‌ها و همچنين كاركنان شجاع و دلير آن‌ها، در حال آماده‌سازي خود براي مهم‌ترين لحظه زندگي‌شان هستند. ملاقات سلطنتي پادشاه و ملكه انگليس خيلي زود رسوايي، رابطهٔ عاشقانه و فتنه‌هايي را به‌بار مي‌آورد. اين اتفاقات باعث مي‌شوند كه آينده دانتون در وضعيت كاملاً نامشخصي قرار بگيرد.

گفتني است اين فيلم براساس يك مجموعهٔ تلويزيوني تاريخي-مقطعي بريتانيايي به‌نويسندگيِ جولين فلوز است و توسط شركت كارنيوال فيلمز و برنامهٔ تلويزيوني مَـسترپيس توليد شده است. اين مجموعه نخستين مرتبه در بريتانيا در تاريخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۰ از كانال تلويزيوني iTV و در ايالات متحده آمريكا در تاريخ ۹ ژانويهٔ ۲۰۱۱ از شبكه تلويزيوني PBS و در قالب بخشي از يك مجموعهٔ آنتولوژي پخش شد. وقايع اين مجموعه در يك قصر بزرگ در يورك‌شر رخ مي‌دهد و در آن، داستان زندگي يك خانوادهٔ اشرافي به نام «خاندان كرالي» به‌همراه خدمتكاران‌شان، در دورانِ پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنتِ جرج پنجم و پس از آن، روايت مي‌شود. در اين سريال به‌وقايع تاريخي-اجتماعي مهم در جامعه انگلستان و جهان و تأثير آن بر زندگي اشراف و مردم عادي اشاراتي وجود دارد كه برخي از آن‌ها عبارت‌اند از: غرق شدن كشتي تايتانيك و جنگ جهاني اول (در فصل اول)، همه‌گيري جهاني ۱۹۱۸ آنفلوآنزاي اسپانيايي و رسوايي ماركوني (در فصل دوم)، دوره ميان‌ دو جنگ و جنگ استقلال ايرلند (در فصل سوم)، رسوايي سياسي تيپات دُم (در فصل چهارم)، انتخابات سراسري ۱۹۲۳ در بريتانيا، كشتار جليان ‌والا باغ و Beer Hall Putsch  (در فصل پنجم) و در فصل پاياني (ششم) هم شاهد قدرت‌گرفتن طبقهٔ كارگر جامعه در دوران ميان‌ دو جنگ و نشانه‌هايي از افولِ اشرافِ بريتانيا بوديم. اين سريال جايزه گلدن گلوب بهترين مجموعه تلويزيوني كوتاه يا فيلم تلويزيوني و جايزه اِمي ساعات پربيننده براي مجموعه تلويزيوني كوتاه يا فيلم تلويزيوني را از آن خود كرده است. در مجموع شش فصل و ۵۲ قسمت از سريال Downton Abbey روي آنتن رفته است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.