جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

«چرنوبيل» با انتخاب كاربران IMDB، بهترين سريال تاريخ شد

به برترين مرجع تخصصي فيلم و سريال ايراني خوش آمديد.

«چرنوبيل» با انتخاب كاربران IMDB، بهترين سريال تاريخ شد

۱۵۱ بازديد

 

ميني ‌سريال «چرنوبيل» كه از شبكه اچ‌بي‌او روي آنتن رفت موفق شد تا عنوان بهترين سريال تاريخي را از سوي كاربران سايت سينمايي IMDB كسب كند.

«چرنوبيل» سريالي كه درباره بد ترين فاجعه هسته ‌اي تاريخ ساخته شده جايگاه نخست را در رده ‌بندي بهترين سريال‌هاي تلويزيوني در سايت آي ‌ام ‌دي ‌بي كسب كرد.

اين ميني سريال سه روز بعد از پخش آخرين قسمتش اين جايگاه را به دست آورد.

آخرين قسمت از اين سريال ۵ قسمتي يكشنبه سوم ژوئن در شبكه اچ‌بي‌او روي آنتن رفت.

تاكنون «چرنوبيل» موفق شده تا سريال‌هاي «بركينگ بد» از شبكهAMC ، «سياره زمين ۲» از شبكه BBC و «گروه برادران» از شبكه HBO را كه هر يك امتياز ۹.۵ داشتند پشت سر بگذارد.

قسمت اصلي «سياره زمين» نيز امتياز ۹.۴ و «بازي تاج و تخت» و «شنود» هر يك با امتياز ۹.۳ پس از سريال‌هاي يادشده جاي دارند.

سايت روتن توميتوز هنوز امتياز تماشاگران و منتقدان به اين سريال را منتشر نكرده است.

سريال «چرنوبيل» حادثه‌اي را كه روز ۲۶ آوريل ۱۹۸۶ رخ داد تصوير مي‌كند و از انفجار وسيع قدرت هسته‌اي در اوكراين كه موجب شد تا مواد راديواكتيو در همه بلاروس، روسيه و اوكراين منتشر شود و حتي تا دامنه‌هاي اسكانديناوي و غرب اروپا را دربرگيرد، نشان مي‌دهد.

خالق اين سريال كه نويسنده و تهيه كننده آن هم بوده كريگ مازين است و كارگرداني آن را جوآن رنِك كارگردان «بركينگ بد» انجام داده است.

 

مینی سریال چرنوبیل

دلیل اصلی معروفیت این منطقه را میتوان ساخت مینی سریال چرنوبیل دانست. سریال «چرنوبیل» حادثه‌ای را که روز ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ رخ داد تصویر می‌کند و از انفجار وسیع قدرت هسته‌ای در اوکراین که موجب شد تا مواد رادیواکتیو در همه بلاروس، روسیه و اوکراین منتشر شود و حتی تا دامنه‌های اسکاندیناوی و غرب اروپا را دربرگیرد، نشان می‌دهد. نویسنده و خالق مجموعه کریگ مازن و کارگردان آن یوهان رنک است. چرنوبیل تولید مشترک شبکهٔ کابلی آمریکایی اچ‌بی‌او و شبکهٔ تلویزیونی بریتانیایی اسکای است؛ این مجموعه در ۶ مه ۲۰۱۹ در ایالات متحده و در ۷ مه ۲۰۱۹ در بریتانیا به نمایش درآمد و در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ به پایان رسید. این سریال فاجعهٔ هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین و تلاش‌های پاک‌سازی بی‌سابقه‌ای که به دنبال آن رخ داد را به تصویر می‌کشد. چرنوبیل در ۷۱امین دوره مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش های مختلف از جمله بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.